وبلاگ میزیتو راهکار مدیریتی | راهکارهایی که از شما مدیرانی موفق می‌سازند
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

راهکار مدیریتی | راهکارهایی که از شما مدیرانی موفق می‌سازند

منتشر شده در ۳ ماه پیش

زمان خوانش ۶ دقیقه

انتشار ۳ ماه پیش

خوانش ۶ دقیقه

مدیران موفق با راهکارهای موثر مدیریتی آشنا هستند
مدیران موفق افرادی هستند که از راهکارهای مختلف برای افزایش کارایی اعضای تیم‌های کاری و نظارت بر عملکرد آن‌ها استفاده می‌کنند. از سوی دیگر افزایش اعضای دورکار در تیم‌ها نیاز به استفاده از بهترین راهکار مدیریتی برای ایجاد حس وحدت و همکاری در تیم‌ها را افزایش داده است.

به‌همین دلیل مدیران برای مدیریت بهتر و افزایش توان مجموعه یا بخش تحت مدیریت خود باید با بهترین راهکارها آشنا باشند. در این مطلب از میزیتو برخی از این راهکارها را با هم مرور می‌کنیم.
 


مدیر یک انسان کامل نیست اما از بهترین راهکارها استفاده می‌کند
بروز تعارضات بین کارکنان در بخش‌های مختلف سازمان و حتی در بین اعضای یک تیم مجری پروژه تنها یکی از مشکلات پیش روی مدیران سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف است.

از دیگر مشکلات پیش روی مدیران می‌توان به کمبود امکانات نظارتی و سیستم‌های سنتی برای آرشیو، نظارت و ...، مشکلات مدیریت زمان، ایجاد تغییرات مداوم در محدودیت‌های پروژه‌ها، ناکارآمدی در جذب نیروهای باانگیزه و ماهر و بسیاری از موارد دیگر یاد کرد.
با توجه به این موارد باید بگوییم بروز بحران‌های در سازمان و ایجاد چالش‌ها برای مدیریت، اتفاقی کاملا طبیعی و رایج است.

در واقع آن‌چه باعث ایجاد تفاوت بین مدیران موفق و حرفه‌ای با دیگر مدیران می‌شود، نحوه مدیریت یک مجموعه و توانایی مدیران موفق در رفع موانع کار و چالش‌های موجود با استفاده از راهکارهای مدیریتی است. در ادامه برخی از این راهکارها را با هم مرور می‌کنیم.
 
تعیین اهداف واضح، واقع‌گرایانه و قابل اندازه‌گیری
یک راهکار مدیریتی بسیار کاربردی این است که شما در تعیین هدف به‌طور موفق عمل کنید. برای مثال توسعه سازمان یا حتی توسعه بخش منابع انسانی، یک هدف غیر واضح است. بلکه شما باید دقیقا تعیین کنید که قرار است چه کارهایی با چه منابعی و در چه مدت زمانی انجام شود. همچنین باید از ابزارهای مناسب برای گردآوری داده‌های مربوط به کارهای انجام شده و زمان و منابع صرف شده استفاده کنید تا میزان پیشرفت کار قابل اندازه‌گیری باشد.

 


افزایش کانال‌های ارتباطی؛ یک راهکار مدیریتی موثر
تعامل، کلید افزایش کیفیت کار و خروجی پروژه‌ها در کسب‌وکارهای گوناگون است. بنابراین مدیران باید از بهترین راهکارها برای افزایش تعامل بین مدیریت و کارکنان، مدیران ارشد و مدیران رده پایین، تعامل بین کارکنان، تعامل اعضای تیم و همچنین تعامل اعضای حضوری و دورکار استفاده کنند.

برای این منظور ابزارهای متعددی در دسترس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم‌های VIOP تحت شبکه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، برگزاری جلسات حضوری، ویدئو کنفرانس و استفاده از پلتفرم‌های مدیریتی با ابزارهای چت داخلی اشاره کرد. همچنین مدیریت پرسنل زیر دست با این ابزارها آسان‌تر می‌شود.


دریافت بازخوردها؛ یکی از اصول مدیریت صحیح
داشتن صندوق پیشنهادات و نظرات در داخل سازمان با جنبه تزئینی دیگر کاربردی برای مدیریت و سازمان ندارد. مدیران موفق در دنیای امروز از نقاط گوناگونی در سازمان اقدام به دریافت و گردآوری داده‌های مربوط به بازخورد مشتریان، بازخورد کارکنان در موارد ایجاد تغییرات، بازخورد سرمایه‌گذاران و سهام‌داران و ... می‌کنند. همچنین مدیران باید در برخوردهای خود با کارکنان به‌گونه‌ای رفتار کرده‌ باشند که بازخوردها کاملا واقعی و بدون ترس از مدیریت باشند. تشویق کارکنان به ارائه نظرات و حتی تعیین پاداش برای نوآوری یا بازخوردهای موثر یک راهکار مدیریتی کاربردی در این زمینه است.
 


آموزش و توسعه مهارت‌های کارکنان
با تغییرات مداوم نیازها و سلائق مشتریان و تغییرات در فرآیندهای کاری، نیاز سازمان به کارمندانی با مهارت‌های ارتقا یافته روزبه‌روز در حال افزایش است. طبیعی است که جذب مداوم کارکنانی که دارای این مهارت‌ها هستند، گزینه‌ای منطقی و مقرون‌به‌صرفه نیست. بلکه یکی از انواع روشهای مدیریتی و راهکارهای موثر در این زمینه، تامین امکانات لازم برای آموزش مهارت‌های جدید به کارکنان است.


برای این منظور راهکارهای مختلفی وجود دارند که برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:
•    برگزاری دوره‌های آموزشی و دوره‌های ارتقا مهارت در داخل سازمان
•    تعیین بودجه لازم برای حضور کارمندان در کلاس‌های آموزشی حضوری در بیرون از سازمان
•    خرید اشتراک دوره‌های آموزش آنلاین برای کارکنان
•    تشویق کارکنان به توسعه مهارت‌ها از طریق مطالعه
•    برگزاری سمینارهای حضوری و آنلاین برای کارکنان


ایجاد تعادل بین خودمختاری و تفویض اختیارات
مدیریت مستبدانه با وجود ایجاد نظم ظاهری در سازمان، موارد گوناگونی از نارضایتی را ایجاد می‌کنند و میزان ماندگاری کارکنان را نیز کاهش می‌دهد. از سوی دیگر با مدیران مستبد و مغرور علاقه زیادی به تفویض اختیارات ندارند و این یعنی بسیاری از کارها را باید شخصا انجام دهند.

این روش باعث ایجاد فشار کاری شدید برای مدیریت و افزایش احتمال بروز خطاهای انسانی می‌شود.
از سوی دیگر تفویض اختیارات بیش از اندازه می‌تواند باعث ایجاد شرایط جزیره‌ای در سازمان و عدم هماهنگی بین بخش‌ها شود. از دیگر معایب این شرایط می‌توان به کاهش توان نظارتی مدیران، عدم هماهنگی کارها با برنامه‌ریزی‌های کلان و ... اشاره کرد. بنابراین یک راهکار مدیریتی کاربردی این است که بین تفویض اختیار و خودمختاری، تعادل ایجاد کنید.

این یعنی وظایف را به کارکنان واجد شرایط و مسئولیت‌پذیر محول کنید و از سوی دیگر در نقاط حیاتی کار از کارکنان پشتیبانی کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه دهید.

 


از پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای مدیریتی استفاده کنید
اگر می‌خواهید زمان مورد نیاز برای کارهای روزانه مدیریتی را کاهش دهید و از سوی دیگر بتوانید بسیاری از فرآیندهای کار را از یک نقطه نظارت و مدیریت کنید، استفاده از ابزارهای آنلاین و پلتفرم‌های مدیریتی بهترین راهکار است. برای این منظور پلتفرم‌های فراوانی وجود دارند که هر یک بر یک یا چند زمینه از فرآیندهای کاری در سازمان و یا نیازهای مدیریتی و نیازهای کار گروهی تمرکز دارند.
 
برخی از انواع این ابزارها را با هم مرور می‌کنیم:
•    پلتفرم‌های جامع مدیریت پروژه
•    نرم‌افزارهای مدیریت کارهای روزانه
•    نرم‌افزارهای مدیریت پروژه چابک
•    ابزارهای مدیریت منابع انسانی
•    ابزارهای حسابداری پروژه
•    نرم‌افزارهای همکاری


میزیتو؛ یاور همیشگی مدیران کسب‌وکارها و سازمان‌ها
همان‌طور که گفتیم با استفاده از ابزارهای آنلاین و سیستم‌های یکپارچه مدیریتی، کارهای مدیران در زمان کمتری انجام می‌شوند. یکی از بهترین ابزارها در این زمینه، پلتفرم مدیریت پروژه و ابزار دورکاری میزیتو است. این پلتفرم قابلیت‌های فراوانی دارد که از آن‌ها می‌توان برای مدیریت کسب‌وکارها در هر مقیاس و حتی برای مدیریت کارهای روزانه و شخصی استفاده کرد.

برای استفاده از قابلیت‌های این پلتفرم کاربردی کافی است در سایت ما ثبت نام کنید. برخی از قابلیت‌های در دسترس شما در میزیتو شامل لیست وظائف، گانت چارت، تقویم پروژه، ابزار چت داخلی و ... هستند.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!